onsdag den 28. august 2013

Bagte henkogte cherrytomater i Römertopf , til vinterens kolde aftner.





Har siden mine tomatplanter har givet modne tomater, tænkt meget over hvordan jeg kan gemme nogle af dennes sommer fantastiske tomater, til vinterens stærke og kraftige gryderetter, er så træt af kedelige dåsetomater, og vil gerne finde frem til en variant jeg godt kan li.
Vil gerne have tomatskræl og alt andet med også og en masse lækre frisk krydderurter også, så har kastet mig ud i denne variant som jeg vil hælde på glas:

 
 
 


2½ kg.overmodne cherrytomater delt i 2
1 lille håndfuld finthakket timian
1 lille håndfuld finthakket oregano
1 ½ håndfuld finthakket basilikum
8 fed finhakket hvidløg
1-2 spsk. rørsukker,måske mere, alt efter hvor sødt man vil have den.
evt. atamon.

blandes godt og ligges i romerkopfen, start med og bage dem i ovnen i 1 time på 160 grader (varmluft) skru ned på 90 grader og bag yderliger i 3½-4 timer.
Man kan enten vælge og fryse tomaterne, når man er færdig eller tilsætte atamon og hælde det på rene skolde atomonskyllede glas

Ingen kommentarer:

Send en kommentar