onsdag den 21. august 2013

Kyllinge Lasagne a' la panik

 
 
 
 
 

Har et lidt specielt forhold til lasagne, fik det aldrig som barn, men lærte og lave det som voksen, jeg er kommet til og elske det.

Men hver sin familie, hver sin lasagne, og mange springer over og køber knorr’s den værste, og den kan jeg slet ikke spise, der står jeg af.

Jeg forbinder dog tit lasagne med lasagneplader, har dog i dette tilfælde skiftet det ud med pastapenne.

Jeg elsker dog også alle former for fjerkræ, så besluttede mig og kaste ud i en kyllinge lasagne, selvfølgelig med hjemmelavet bechamelsovs, og gerne med lidt grønt i, elsker grøntsager der har været i ovnen….:-) Så velbekomme når i selv kaster jeg ud i projektet, men gud det er det værd….:-)
Kyllinge Lasagne
 
 

 

Bechamelsovs:

20 g. smør
3 spsk. Hvedemel
6-7 dl. Mælk
100 g. reven ost
Reven muskat efter smag (bruger selv omk. ¼ tsk. fuld. )
Smages til med salt og hvid peber.
Smelt smørret i en gryde, drys melet i og pisk blandingen sammen, pisk mælken i lidt af gangen og kog det igennem i nogen minutter, tilsæt osten og smag til med muskat, salt og peber.  

lasagne:

1 portion bechamelsovs
450 g. kyllingefilet i små tern
4 store fed hvidløg
1 lille porre i skiver
150 g. god bacon i små tern
2 friske paprika i små tern
100 g. squash i små tern
3 dl. Grønsagsfond
6 dl. Yoghurt naturel (1,5%)
3 spsk. God mild paprika
250 g. Mozzarella i små tern (brug endelig bøffelmozzarella hvis det kan skaffes)
300 g. pastapenne (fuldkorn)
Brun bacon, hvidløg og porre i en tykbundet gryde.
Tilsæt kyllingen og brun/rist det godt af.
Tilsæt paprika og brun lidt af i 10-15 sek. Tilsæt fond og yoghurt, og rør godt igennem, lad retten boble til kødet er gennemstegt, tilsæt grøntsagerne, smag til med salt og peber og lad retten simre 10 min.
Pastapennene ligges i et ildfast fad, Mozzarellaen fordelen hen over pastaen, og det samme med bechamelsovsen.
Kyllingegryden fordeles hen over og stilles i ovnen på 180 grader i ca. 45-50 min. velbekomme….:-)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar