søndag den 4. august 2013

Min køkkenhave




Kan ikke lægge skjul på jeg med årene er kommet til og elske min køkkenhave, hvis man havde spurgt mig for bare en del år siden om jeg havde grønne fingre, ville jeg helt sikkert have sagt nej, i dag er det anderledes, og min køkkenhave vokser år for år, og i år er den blevet 4 gange større end sidste år, og der er også kommet et drivhus i haven, har endda planer om en endnu større have til næste år, af en spimpel grund, hjemmedyrkede råvarer smager bare bedre, og det er simpelthen smagen af sommer.

Jeg købte mit gamle hus fra 1944 i 2008, og til og starte med havede jeg bare et par rækker kartofler som jeg gik og småhyppede til engang imellem og gav lidt vand i løbet af sommeren, sidste år blev det så også til lidt gule bønner og løg.
I år har jeg fået sået 4 gange flere asparskartofler end sidste år, masser af hvidløg, radiser, flere slags salat, 36 jordbærplanter, majs, pralbønner, lilla bønner, ærter, hulsens masse efterårs og vinter porrer, gulerødder og grønne squash.
I drivhuset har jeg flere slags tomater og paprika (elsker paprika)
Aldrig har jeg set og høstet så mange squash på 5 planter, hver plante har mindst givet 20 squash.

Næste år vil jeg have endnu flere kartofler, 3-4 slags squash, flere jordbær, aspars, græskar, endnu flere ærter og bønner.


har fået købt og plantet 15 frugtbuske, 3 blommetræer kom i jorden sidste år, et kirebærtræ, og har 2 gamle æbletræer også.

Har et hjørne hvor skvadderkål og brændenæler får lov til og gro, for det bruger jeg også i min madlavning.

Så er det bare drømmen om en lille hønsegård der mangler og se dagens lys og håber det bliver til næste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar