mandag den 12. august 2013

ungarnsk kålfad med sommerhvidkål



Hvis man kikker på min blog og på mine opskrifter kan man se at jeg har en svaghed for ungarnsk mad, og ja det må jeg indrømme det er også helt rigtigt....:-) og så elsker jeg kål i alle afskygninger, og det vil jeg heller ikke ligge skjul på, har dog aldrig lært og spise rosenkål, selv om jeg har forsøgt mange gange så bliver det aldrig lige min kop te.



 
Ungarnsk Kartofflelfad med sommerhvidkål
 
500 g. hakket oksekød
500 g. fintstrimlet sommerhvidkål
600-700 g. kogte kolde ris
½ liter cremefraice 9%
4-6 fed finthakket hvidløg
salt og peber
 
Fremgangsmåde:
 
det hakkede oksekød brunes og smages til med salt og peber.
kålen kommes i bunden af et ildfast fad, og det hakkede kød fordeles over kålen, de kolde ris fordeles og trykkes med over kål og ris og glattes lidt ud.
hvidløgen røres op i cremefraisen og den smages til med en smule salt og peber og smøres og fordeles ud over risen.
 
 
bages i en 180 grader varm ovn til kanterne begynder og bliver lysebrune, server noget godt groft brød til velbekomme....:-)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar