søndag den 29. september 2013

Kylling med græsk yoghurt og egen krydderiblanding

 
Dette er mit første forsøg med egen krydderiblanding, og det smagte fantastisk, lidt hen af chicken.masala og det var egentlig også meningen.
så ikke sidste gang denne krydderiblanding bliver brugt, og hvis den skal være mere spicy kan man tilsætte lidt mere chili.
Jeg har ihvertfald fået mit første eget blandingskrydderi på hylden, det er helt sikkert.
Min store søn som ellers ikke er så meget for ovnstegt kylling, spiste 2 store portioner.
kan sagtens se krydderiblandingen sammen med en masse godt lam og yoghurt, det skal prøves næste gang.
 
 

800 g. frisk god kylling
4 dl. græsk yoghurt 10 %
1 portion af min krydderiblanding nr. 1

Yoghurt og krydderiblandig blandes godt, fordeles over kyllingen, og står 2 timer på køl eller natten over.

steget i en forvarmet ovn. 160 grader i 2-2½ time (varmluft)

serveres med masser af groft brød, smørdampede grønne bønner og ris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar